sobota 14. januára 2012

Srvátka

A je tu nový rok a s ním aj kopec predsavzatí ako lepšie a zdravšie žiť. Všetci chceme byť zdraví, chudší, krajší, úspešnejší, bohatší...
Ja som si tento rok dala za úlohu, urobiť čo najviac pre svoje zdravie.







Pár rokov dozadu som si obľúbila srvátku.Pila som ju hlavne na posilnenie imunity v zimnom období. Kupovala som si čokoládovú v DM, ale v poslednom čase ju nebolo dostať.
Znovu som si srvátku kúpila, tentoraz v jednom bio- obchode doslova za pár €, s myšlienkou urobiť niečo pre svoje zdravie.
O srvátke som sa dočítala, že je nielen bohatá na bielkoviny s vysokým obsahom esenciálnych aminokyselín, ale obsahuje množstvo vitamínov hlavne vitamíny skupiny B, vit. A, C a biotín. Srvátka je zdrojom vápnika, fosforu, horčíka a železa.
Je to vlastne odpadový produkt pri výrobe syrov, či tvarohu. Má  v závislosti od obsahu laktózy, sladkú jemne kyslastú chuť. Pre vysoký obsah laktózy, môže u niekoho vyvolať tráviace ťažkosti, ktoré sa pejavia nafukovaním. Treba si  to odskúšať, ale po väčšine sa tieto problémy po čase vytratia. 
Ja si do svojho nápoja dávam aj lyžičku granka, lebo tak mi to chutí najviac, ale dá sa miešať aj s ovocnými džúsmi.
Pre svoje nutričné hodnoty sa využíva aj v kozmetike.Dá sa z nej pripraviť kúpeľ, ale to ešte zatiaľ nemám odskúšané...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára