štvrtok 2. februára 2012

Carrot cake alebo Mrkvový koláč




Ochutnala som už niekoľko druhov, ale musím celkom neskromne povedať, že tento je zo všetkých receptov asi ten najviac "mňam". Sladký akurát, vláčny a s úžasnou krémovou prikrývkou.

Mrkvový koláč s polevou "cream cheese "

Korpus
  • 3 vajcia
  • 3 polievkové lyžice kryštáľového cukru
  • 4 polievkové lyžice slnečnicového oleja
  • 1/2 Kondenzované mlieko sladené /Salko/
  • 150 g polohrubá múka
  • 1/2 balíčka prášku do pečenia
  • 1 lyžička citrónová šťava
  • 1 lyžička citrónová kôra
  • 1/2 hrnčeka hrozienok
  • 1/2 hrnčeka orieškov posekaných 
  • 1/2 hrnčeka  mletých / vlašské, mandle.../
  • 2 veľké mrkvy /strúhané/
Poleva
  • 200 g "cream cheese" / Lučina, Philadelphia, smotanová nátierka.../
  • zvyšná 1/2 kondenzovaného mlieka 

Postup:

Vyšľaháme si vajcia spolu s cukrom elektrickým šľahačom do hustej peny. Pridáme olej, 1/2 konzervy kond. mlieka, múku, prášok do peč. znova zašľaháme,na koniec pridáme strúhanú mrkvu,citrónovú šťavu a kôru, oriešky, hrozienka, prípadne iné sušené ovocie.Pečieme 180°C/ 45-50 min.



Po vychladnutí potrieme polevou.
Na polevu si vymiešame syr so zvyšnou polovicou kondenzovaného mlieka, pre pikantnejšiu chuť môžeme pridať lyžičku citrónovej šťavy.




Dobrú chuť
Biba


6 komentárov:

  1. Vypadá náramně ! Na nějaký mrkvový koláč se chystám, děkuju za tip ;)
    Ilona

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tak som to riskla a spravila som ho do 20 cm formy a myslím, že to bolo tak akurát, v 24-ke by bol asi príliš nízky. doteraz som robila carrot cake podľa tohto receptu http://www.apetitonline.cz/recepty/5443-orechovomrkvove-rezy-s-kremovou-polevou.html a bol tiež výborný, ale na tvojom sa mi veľmi páčil ten nápad zo salkom a musím, povedať, že bola veľká chyba robiť ho večer - ešte teplý, bez polevy som ho hádzala do seba ako keby som týždeň nejedla, taký bol dobrý :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyskusala som! Mala som 28 cm okruhly korpus, tak som dala so vsetkeho o 1/3 navyse a vyslo to presne! Do frostingu som pridala vanilkovy cukor. Je vyborna! Dakujeme :-)!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. práve dopečený, aj keď s malými úpravami. cesto som mala veľmi tuhé, tak som pridala ešte 2 polievkové lyžice horúcej vody, vďaka čomu je teraz koláčik krásne nadýchaný. a polevu som mala z nejakého neznámeho dôvodu veľmi riedku, vôbec to nevyzeralo ako na obrázku, tak som pridala ešte nátierkové maslo, kým som nedostala požadovanú hustotu. ale je skvelýýýý!!!!! mockrát ďakujem za receptík :)

    OdpovedaťOdstrániť