sobota, 7. mája 2011

Dajte si banán, zlepší vám náladu!

Banán- ovocie, ktoré pre svoju chuť milujú deti aj dospelí. Zasýti, dodá telu množstvo energie.
Obsahuje enzýmy, glukózu, fruktózu, sacharózu a množstvo potrebných vitamínov. Je bohatý na horčík, čo je mimoriadne dôležité hlavne pre ženy. Má síce veľa kalórií, ale jeden banán denne postave neublíži...

Na čo všetko pomáha:

Na depresiu
Banán obsahuje aminokyselinu tryptofán, ktorú telo premení na serotonín a ten je zodpovedný za dobrú náladu.

Pri anémii
Vysoký obsah železa v banánoch dokáže stimulovať hemoglobín v krvi a pomáha v prípade anémie.

Na vysoký krvný tlak
Banán má vysoký obsah draslíka a nízsky obsah soli, čo znižuje riziko infarktu.

Na mozog
Pre svoj obsah vitamínov a vysoký obsah horčíka stimuluje výkonnosť a zlepšuje schopnosť sústrediť sa /výborné pred ťažkou skúškou /.

Na trávenie
Pre vysoký obsah vlákniny je výborný na trávenie.

Proti migréne
Časté migrény sú spôsobené nedostatkom horčíka.

PMS
Vitamín B6, ktorý sa v banáne nachádza reguluje hladinu glukózy v krvi, čo pozitívne účinkuje na náladu.

Pridávam recept na povzbudivý nápoj, ktorý mi vždy dodá veľa energie a poteší dušu.
                  
                        Banánový koktejl


Pre dve osoby:

Spolu rozmixujeme 
3 banány
300 ml polotučného mlieka
1 biely jogurt
1 čajová lyžička agávovej šťavy / môže byť aj med /

A ešte zopár tipov:
  • banány nikdy nedávajte do chladničky
  • nezrelé banány vložte do mikroténového sáčku kde behom dňa dozrejú, ale nedávajte do sáčku zrelé banány,inak zhednú- prezrejú.
  • banány môžte dať aj do mrazničky,neskôr ich použiť napr. do koláčov, mafinov...
  • skvelé využitie banánov je aj, ak si z nich pripravíte rýchlu marmeládu /hlavne z tých prezretých /a síce ich prevaríte so želírovacím cukrom /na 3 banány 2 lyžičky cukru /; marmeládu môžte použiť do palaciniek, natrieť na hrianky, alebo na čerstvé žemle a máte chutné raňajky
            
        

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára