štvrtok 28. apríla 2011

Torta ... aj pre oslávencov :)


Priznám sa, že vypekanie rôznych sladkých či slaných dobrôt ma baví každým rokom čoraz viac. Mala som obdobie, keď som robila stále tie isté maškrtky, lebo bolo vždy zaručné, že budú chutiť.

Prišiel však čas na zmenu a ja som dostala chuť "vytvárať" nové dobroty, predovšetkým ak sa aj vyskytla príjemná udalosť.

Tak som dopadla aj s touto tortou, o ktorú sa s Vami rada podelím a ktorú som robila na jednu našu rodinnú oslavu.

Je vážne veľmi jednoduchá, aj keď sa to na prvý pohľad nezdá a môžete ju vždy obohatiť, či obmeniť o niečo „svoje“.

Pôvodný recept nie je z mojej hlavy. Našla som ho niekde na internete, keď som hľadala nejaký zaujímavý recept na tortu. Takže, nech sa páči:

Ľahká a osviežujúca Stracciatelapotrebujeme:

Na piškótový korpus:          
3 vajcia, 60 g cukru, 60 g hladkej múky, 0,5 balíčka prášku do pečiva, 20 g kakaa a 2 lyžice oleja
Na krém:
500 ml bieleho jogurtu, 2 balíčky vanilkového (resp. vanilínového) cukru, 500 ml šľahačky, 2 balíčky šľahačkového stužovača, 100 g horkej čokolády, 100 g čokolády Margot a 1 balíček želatinového stužovača za studena (od Oetkera)

Ja som ešte do receptu pridala vykôstkované višne a celú tyčinku margot som nepoužila.

Postup:
Žĺtky vymiešame s cukrom do peny, pridáme olej a opäť premiešame. Múku zmiešame s práškom do pečiva a kakaom a pridáme k žĺtkom, dobre premiešame a nakoniec ľahko vmiešame sneh z bielkov. Zmes vylejeme do vymazanej a múkou vysypanej tortovej formy (veľkosť 24 cm) a dáme do vyhriatej rúry piecť na 180 stupňov cca 10 minút. Po upečení piškótový korpus necháme dobre vychladiť, potom korpus položíme na tácku a okolo neho dáme umytý rám tortovej formy.
Jogurty zmiešame s cukrom, šľahačky vyšľaháme so stužovačom, čokolády nahrubo nastrúhame a višne si necháme odkvapkať. Do pripravého želatinového stužovača pridáme jogurt, poriadne premiešame, pridáme šľahačku a časť z nastúhanej čokolády. Krém potom po častiach nanášame na korpus a prekladáme ho višňami. Vrch ešte posypeme zvyšnou čokoládou a višňami a dáme na noc vychladiť. A potom si už len maškrtíme!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára