utorok 14. februára 2012

"Home made"pralinky


Tu mám jeden tip ako si pripraviť vlastnú boboniéru nielen na Valentína.

"Home made"pralinky

  • biela čokoláda
  • tmavá čokoláda- na varenie
  • mliečna čokoláda
  • trochu masla /to klasické s mliečnym tukom/
  • silikónovú formu na bonbóny
Na náplne môžete použiť čokoľvek čo máte radi /resp. obdarovaný/
Ja som použila vlašské orechy, mätové cukríky, karamelové cukríky, pomarančovo- alkoholovú plnku, želatínové cukríky. Mätové a karamelove tvrdé cukríky si rozdrvíme, treba na to trochu mechanickej sily /ja som použila kladivo- cukríky som dala do sáčku a rozdrvila na drobné kúsočky/, orechy nasekáme, želatínové cukríky nakrájame /podľa veľkosti/.

Moja alkoholovo- pomarančová plnka: Asi dve čajové lyžičky alkoholu /brandy, vodka.../ si zmiešame s dvomi lyžičkami sušenej pomarančovej kôry, cukrom a trochou citrónovej šťavy. Táto plnka je vynikajúca hlavne do tmavej čokolády -mňam.

Čokoládu si rozpustíme vo vodnom kúpeli a vmiešame trochu masla, aby sa nám s ňou lepšie pracovalo. Každú čokoládu si pripravujeme samostatne, je to trochu babračka. 
Do formy si dáme trochu čokolády , potom nasleduje plnka a následne ju zalejeme zvyšnou čokoládou.






Treba trochu dať pozor, mne sa trochu urobili bublinky, ale časom všetky nedostatky "vychytám"!
Plnky môžte ľubovolne kombinovať.


Vynikajúce kombinácie:


Mliečna čokoláda a  rozdrvený karamel, vlašské orechy, lieskové orechy, želatína
Biela čokoláda a posekané pistácie, vlašské orechy, želatína, kokos
Tmavá čokoláda a mentolová drť, pomarančová plnka, orechy, čili



A tu sú moje bonbóny, nie sú síce také pekné ako kupované, ale sú 100% home made urobené zo srdca a dúfam, že mojim láskam urobia radosť.
Máte aj vy nejaký tip na vlastnoručne vyrobenú "valentínku"? 



Užite si dnešného Valentína!


Biba

2 komentáre:

  1. tie vyzerajú úúúúúúúúúžasne. Ja by som si - sama pre seba - urobila len z bielej čoko...a skryla by som si ich :-DDDD, len a len pre mňa :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tesi ma, ze nie som jedina pazroska :)

    OdpovedaťOdstrániť